Заңның бұл жобасы ағымдағы жылдың 21 қыркүйегінде Парламент Мәжілісінің жалпы отырысында бірінші оқылымда мақұлданды.
Депутаттар заң жобасына мынадай негізгі өзгерістер мен толықтырулар енгізді. Бірінші. Заң жобасынан бюджетке төленетін төлемдердің жаңа түрлерін белгілеу, азаматтардың төлем қабілеттілігін қалпына келтіру және банкроттық мәселелері жөніндегі заң жобаларына байланысты бюджетке төленетін кейбір қолданыстағы алымдар мен төлемдердің мөлшерлемелерін қайта қарау жөніндегі; өсімдіктер дүниесі мәселелері бойынша және қазіргі уақытта Парламент Мәжілісінің қарауында тұрған халықтың көші-қоны саласындағы заңнаманы жетілдіру мәселелері жөніндегі нормалар алып тасталды. Комитет жоғарыда аталған салалық заң жобаларын ілеспе сүйемелдеу мақсатында басқа заң жобасы шеңберінде жоғарыда аталған нормаларды қарау туралы шешім қабылдады. Екінші. 2023 жылғы 1 қаңтардан бастап Салық кодексінде электрондық шот-фактураларды қолдану арқылы камералдық бақылауды енгізу көзделеді. Бақылаудың осы түрін қолданған кезде хабарламаға жауап бермеген немесе тәуекелдерді басқару жүйесін талдау және қолдану үшін қажетті құжаттардың базалық тізбесін ұсынбаған салық төлеушілерге қатысты ғана банктік шоттар бойынша шығыс операциялары тоқтатыла тұрады. Бәрімізге белгілі, 2019 жылдың қазан айынан бастап тәуекел дәрежесі жоғары салық төлеушілер бойынша ЭШФ үзінді көшірмесін шектеу бойынша пилоттық жоба жүргізілуде, ол салық заңнамасын бұзушылықтардың жасалуына жол бермеу үшін ерте кезеңде сенімсіз болып табылатын бизнес субъектілерін анықтау бойынша оң нәтижелерді көрсетеді. Оның ішінде жалған шот - фактуралар жазатын "бір күндік" фирмалардың қызметі шектеледі, осылайша адал салық төлеушілер қорғалады. ЭШФ жазылуын шектеу бойынша жүргізіліп жатқан пилоттық жобаның нәтижесінде 8,7 мың адам анықталды. тәуекел айналымы сомасы 7,1 трлн жоғары тәуекелді салық төлеушілер. теңге. Үшінші. Заң жобасынан тиісті тексеруді енгізуге байланысты нормалар алынып тасталды. Бұл нормалар бизнес-қоғамдастықпен неғұрлым егжей-тегжейлі талқылауды талап етеді. Төртінші. Жұмыс тобының отырыстарында талқылауды ескере отырып, арнайы салық режимдерін қолданатын микро және шағын бизнес үшін еңбекақы төлеу қорынан бірыңғай төлемді енгізу бөлігінде заң жобасының нормалары пысықталды. "Жалақыдан бірыңғай төлем" атауын "бірыңғай төлемге" ауыстыру бөлігінде өзгерістер енгізілді, өйткені төлемдердің бір бөлігі жұмыс берушінің өз қаражаты есебінен төленеді. Бұдан басқа, жұмыс берушінің 2024 жылға міндетті зейнетақы жарналарын енгізу мерзімін жоспарлы ауыстыруды ескере отырып, бірыңғай төлем ставкалары және оның құрылымындағы төлемдер үлестері қайта қаралды. Салық төлеушілердің жекелеген санаттары үшін жұмыс беруші бірыңғай төлем сомасын төлеген кезде салық салынатын табысты әлеуметтік төлемдер сомасына азайту жөніндегі қолданыстағы заңнамада көзделген салықтық жеңілдіктер сақталады. Бесінші. Экономиканың кейбір салаларының дамуын ынталандыруға бағытталған түзетулер блогы енгізілді. Осылайша: - инвестициялар туралы келісім бойынша инвестициялық жобаларды жүзеге асыруды шектейтін қызмет түрлерінің тізбесін кеңейту, сондай-ақ заңды тұлғамен инвестициялық міндеттемелер туралы келісім жасасу үшін шарттарды қайта қарау көзделеді. Негізгілерінің бірі инвестициялау бойынша бұрын белгіленген мөлшерді 150 миллион еседен 75 миллион есеге дейін азайту АЕК заңды тұлғаның міндеттемелері; - жетілдірілген модельдік келісімшарт шеңберінде күрделі мұнай-газ жобаларына (теңіз, құрлықтағы күрделі және газ жобалары) қатысты фискалдық преференцияларды енгізу; - жүктерді халықаралық автомобильмен тасымалдауды седла тартқыштар үшін алғашқы тіркеу үшін алым төлеуден 5 жылға босату, Шығарылған жылы 7 жылға дейін; - ҚҚС-тан бес жылға босату іске асыру жөніндегі айналымдар Қазақстан Республикасының аумағында өндірілген тұрмыстық аспаптарды және (немесе) тұрмыстық электроника аспаптарын; - мемлекеттік емес мұражайлар әкелген өнер туындыларын импорттау кезінде ҚҚС-тан үш жылға босату. Мұндай өнер туындыларының тізбесін мәдениет саласындағы уәкілетті орган мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті органмен келісу бойынша бекітетін болады; - бағалы металдар өндірісі субъектілерінің зергерлік және басқа да бұйымдар өндірісі субъектілеріне тазартылған алтын мен күмісті өткізуі кезінде ҚҚС-тан босату; - импорт тауарларының тізбесіне енгізілген пестицидтерді өндіруге арналған шикізат пен материалдарды ҚҚС-тан босату-салық төлеуші облыстағы уәкілетті орган айқындаған тәртіппен келісім жасасқан жағдайда, тауарларды өткізу, кәсіпшілік балық аулау, ашытқы өндіру, шоколад, қант кондитерлік бұйымдар, печенье және ұн кондитерлік бұйымдар өндірісі бойынша айналымдар бойынша заңды тұлғалар агроөнеркәсіптік кешенді дамыту үшін қант өндірісі қосылған құн салығының қосымша сомасын есепке жатқызуға құқылы; Бұл нормалар 2023 жылдың 1 қаңтарынан бастап қолданысқа енгізіледі. Бұдан басқа, 2024 жылғы 1 қаңтардан бастап балық аулау объектілері болып табылатын, кәсіптік және ғылыми мақсаттарда ауланатын жануарлардың жекелеген түрлерін пайдаланғаны үшін төлемақы мөлшерлемелері белгіленеді. Сондай-ақ, төтенше жағдай кезеңінде келтірілген залал сомасына ірі кәсіпкерлік субъектілерінің салық міндеттемесін азайту көзделеді.
Алтыншы. - Меншік құқығы пайда болған кезден бастап бір жыл ішінде өткізу кезінде мүліктік табыс түрінде тұрақ орындары қаралмайды; - ұлттық валютада (теңгеде) орналастырылған депозиттер бойынша салым сомасының 10% мөлшерінде біржолғы өтемақы (сыйлықақы)алған кезде жеке тұлғалар табыс салығын төлеуден босатылады, оның ішінде Ұлттық банктің еншілес ұйымы – "қазақстандық тұрақтылық қоры" АҚ қаражаты есебінен қаржыландырылатын; 2023 жылғы 1 қаңтардан бастап: - елге әкелінген автомобильдерді жария ету үшін ағымдағы жылдың 1 қыркүйегіне дейін 200 мың теңге мөлшерінде тіркеу алымының төмендетілген мөлшерлемесі белгіленеді. Бұл түзету Мемлекет басшысының 2022 жылғы 1 қыркүйектегі Қазақстан халқына Жолдауында айтылған, оларды кәдеге жарату және бастапқы тіркеу үшін автомобильдердің осы санаттары үшін 200-250 мың теңгеден аспайтын мөлшерде бірыңғай алым белгілеу жөніндегі тапсырмасын орындау шеңберінде дайындалған. Бұл халыққа автомобильдерге меншік құқығын тіркеуге мүмкіндік береді. Бұл ретте механикалық көлік құралдарының санаттарын, алым мөлшерлемесін қолдану тәртібін, шарттары мен мерзімдерін Үкімет айқындайды. Заң жобасының кейбір нормаларын қолданысқа енгізу мерзімдері Салық Кодексінің 3-бабына және "құқықтық актілер туралы"Заңның талаптарына сәйкес келтірілген. Парламент Мәжілісінің барлық комитеттері заң жобасына оң қорытындылар ұсынды. Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, қаржы және бюджет комитеті заңның осы жобасын екінші оқылымда мақұлдауды және Парламент Сенатына жіберуді ұсынуға болады деп санайды.