2023 жылғфы 5 мамырда "Вветеринария саласындағы цифрландыру" тақырыбында Аграрлық мәселелер жөніндегі комитеттің тақырыптық отырысы өтті. Баяндамашы Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісінің депутаты Баққожаев Анас Ахатұлы .
Құрметті отырысқа қатысушылар!
Біріншіден, егер міндетті вакцинация болмаса, онда көп ұзамай цифрландыратын ештеңе болмайды: біз аусыл мен бруцеллездің барлық мәртебесін жоғалттық, аурулардың үнемі өршуі әдеттегідей болды.
Есепке алу мен қадағалауды орнатпай, мал шаруашылығы тығырыққа тіреледі, өйткені сенімді деректерсіз ветеринарлық қауіпсіздікті қамтамасыз ету мүмкін емес.
Нәтижесінде фермерлер мал союға мәжбүр, тауарларды экспорттай алмайды. Мұның бәрі саланы төмен түсіреді. Ауыл шаруашылығы министрлігінің есепке алуды жолға қою жөніндегі өтініштері ешқайда әкелмейді.
Мен шұғыл шешімді қажет ететін келесі мәселелерге тоқталғым келеді:
1. Мемлекет ауылшаруашылық жануарларының аса қауіпті ауруларымен күресуге көп қаражат жұмсайды. Бір жыл ішінде осы мақсаттарға арналған бюджет 2 есеге ұлғайды: 2022 жылғы 24 млрд.теңгеге қарағанда 41,5 млрд. теңге. Бірақ әсер қайда деп сұрайды? Ал әсер жоқ.
Тезисті растау-Ақтөбе облысында жақында болған аурулардың өршуі. Жануарларды вакцинациялау ретсіз, демек тиімсіз: вакцинация қаңтар-ақпан айларында дүңгіршек кезеңінде жүргізілмейді, өйткені вакциналар сатып алынбаған, ал жазда барлық мал жайылымда болған кезде вакцинациялауға жағдай жоқ. Осы жерден есептер қағазда пайда болады. Нәтижесінде фермерлер нарықты жоғалтады: Қытай мен Ресей шекараны жабады.
Осыған байланысты, сіз жануарларды вакцинациялауды бақылау жүйесін қалай цифрландырғыңыз келетінін түсінгіңіз келе ме? Ветеринария комитеті ет экспортына шектеулерді алып тастау мәселелерін Ресеймен және Қытаймен қашан келіседі?
2. Ауыл шаруашылығы министрлігі Ауыл шаруашылығы жануарларын бірдейлендіру қағидаларына өзгерістер енгізді, оған сәйкес операторға ӨИС жүйесінде деректерді тек соттардың шешімі негізінде түзетуге мүмкіндік береді. Ветеринарлар мүмкін сатылымға байланысты жануарды жүйеден шығару басқа шаруашылыққа союды қалай көрсету керек; жануардың жасы немесе жынысы туралы деректерді енгізу дұрыс емес. Қателіктердің себептері әртүрлі: Интернеттің сапасының төмендігі, ветеринарлардың үнемі қатып қалатын ескі процессорларды және ескірген бағдарламалық жасақтаманы қолдануы, ветеринарлық мамандарды ақпараттық жүйеде жұмыс істеуге жүйелі оқытудың болмауы.
Бірақ министрлік фермер сот арқылы енгізілген мәліметтердің дұрыс доказстігін дәлелдеуге тиіс норманы бекітіп, оңай жолмен жүрді. Сіз өзіңіздің ережелеріңіздің негізінде туындайтын сот процестерінің көлемін елестетесіз бе? Фермер өзінің тапшы уақыты мен қаражатын түсініксіз сот процестеріне жұмсауы керек.
2. Ауыл шаруашылығы министрлігі Ауыл шаруашылығы жануарларын бірдейлендіруқағидаларын өзгершілігі, оған сәйкес операторға АШЖБ жүрегінде деректері тек соттардың шешімін таппау мұмкіндік бередіі. Ветеринария дәрігерлері Жібек жолына байланды жануарды жүйеден шығуға басқа шаруашылыққа одақтар қалайөрсету керекжаңуардың жасымесе жынсы тұралы деректі ЕМС. Қателіктердің себептері әртістері: интернеттің сапасының төмендігі, ветеринарлардың үнемі баяу жұмыс ісінің есімі процессорлары және ескірген бағдарламалық жасақтаманы қолдануы, ветеринария мамандарынақпараттық жүйеде жұмыс іс-әрекетті оқудың болмауы.
Бірақминистрлік фермер сотылык рингизилген мәліметтердің дурыс екендігіне тиіс норманы бекітіп, оңайжолмен жүрді. Біздің өзіміздің реттілігіміздің негизинде тундайтыны сотпроцестерінің көлемін елестетесізбеі? Фермер өзіңнің тапшы ақылы мен қаражатыныңтүсінігісіз сотөрсетеріне жұмсауи керекпіз.
Фермердің соттағы жеңісі әкімшілік құқық бұзушылық үшін ветеринарды тартуды білдіреді. Қазақстан бойынша ветдәрігерлердің тапшылығы 5 мыңнан астам маманды құрайды. Егер оларға үнемі айыппұл салынса, ветеринар ретінде кім жұмыс істейді?
АШМ логикасы бізге түсінікті: ережелер деректерді түзетуден тапқан НАНОЦ жүйесінің қызметкерлерін қатты ұстағаннан кейін өзгерді. Бірақ бұл жүйенің бизнес - процестерін бақылау және оңтайландыру міндеті болып табылатын Министрліктің жіберіп алуы болды.
Бұл жағдайды фермерлер мен ауылдық ветеринарлар кепілге алды. Ал Ауыл шаруашылығы министрлігі жауапкершілікті өзінен алып тастағысы келеді. Егер сіздің тарапыңыздан тиісті шешімдер қабылданбаса, біз Ережеге енгізілген нормалардың заңдылығын тексеру үшін Бас прокуратураға және Әділет министрлігіне жүгінуге мәжбүр боламыз.
3. Аса қауіпті аурулар бойынша, менің ойымша, аудандар мен округтер бөлінісінде енгізілген шектеулер бойынша өзекті мәліметтер көрсетілетін интерактивті картаны қалыптастыру қажет. Бүгінгі күні тіпті аймақтық ветеринарлық қызметтер олардың аймақта мал қозғалысына шектеулер бар-жоғын айта алмайды. Толық ақпараттық вакуум.
Интерактивті картаны құру мәселелерін қарастырыңыз және оны жалпыға қол жетімді сайтқа орналастырыңыз. Барлық фермерлер күтеді.
4. Тұсаукесерде планшеттер арқылы басқару жүйесіне көшу болатыны атап өтілді. Өткен жылы ветеринарлық инспекторларға планшеттер сатып алынып, таратылғанын білеміз. Бірақ олар оларды пайдаланбайды. Барлығы қағазға салынған. Айтыңызшы, жүйе қашан жұмыс істейді? Алдымен ұшқышты белгілі бір аймақта немесе аймақта сынап көруі мүмкін бе?
Жалпы, ветеринарияда түбегейлі реформа қажет екенін атап өткім келеді. Мұнда сіз Австралияның халықаралық тәжірибесіне назар аударуыңыз керек, онда жүйе бизнеске өзін-өзі реттеуге арналған. Оператор бизнестен мемлекеттік ветеринариялық қызметтің және өндірістік тізбектің барлық қатысушыларының: өндірушілер мен өңдеушілердің, Жануарлар тасымалдаушылары мен экспорттаушылардың, ет комбинаттары мен мал саудасы бойынша биржалардың тығыз ынтымақтастығын жолға қоя алды.
Жұмыс форматы – ветеринариялық оқиғалардың бірыңғай тіркеушісі арқылы-коммерциялық емес ұйым, оның құрылтайшылары тек қолданыстағы салалық бизнес-қауымдастықтар/одақтар бола алады. Бизнестің қызығушылығы-есепке алу тәртібінің негізі. Осылайша ашықтыққа қол жеткізуге және жүйенің тұрақты дамуын орнатуға болады.
Цифрлық жүйені әзірлеу, жұмысты ұйымдастыру, деректерді сақтау, операциялық шығындар-Бизнестің мойнына түседі, мемлекеттік инвестицияларды қажет етпейді.
Жүйе үнемі дамуды қажет етеді, өйткені саладағы бизнес-процестер өзгеруде, технологиялар бір орында тұрмайды. Жүйені дамыту және мал шаруашылығы өнімдерін экспортқа жылжыту алынатын кірістерден қаржыландырылатын болады.
Өндірістік тізбектің әрбір қатысушысы (фермер, ветеринар, сою пункттері, базарлар, ветеринарлық зертханалар және т.б.) осы жүйеде жұмыс істейтін болады. Өндіріс объектілері түгенделіп картада белгіленетін болады
Мемлекеттік деректер базасымен интеграция жолға қойылады және электрондық цифрлық қолтаңбаны пайдалана отырып, қағазсыз құжат айналымы ұйымдастырылады.
Жүйенің сәтті жұмыс істеуі үшін тегтер кем дегенде ұйымдасқан шаруашылықтар үшін нарыққа шығарылуы керек. Бұл олардың жоғалуы, уақтылы сатып алынбауы және бухгалтерлік есептің бұзылуы мәселесін шешеді, өйткені пайдаланушы тек нөмірді алады және тегті өзі таңдайды. Ең бастысы, біз 2 млрд. теңгеден астам бюджет қаражатын үнемдейміз.