Қазақстан Республикасының Әділет министрлігі
Қазақстан Республикасының Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі
Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі
ҚР Парламенті Мәжілісінің депутаттары ауыл шаруашылығы техникасын сатып алу кезінде аграршыларды қолдау туралы мәселе көтерді. А.ж. 27 сәуірінде ҚР Парламенті Мәжілісінің депутаттары мемлекеттік органдардың қатысуымен өткен кездесуде ауыл шаруашылығы техникасы мен машиналары сұранысқа ие, сонымен қатар субсидиялау ретінде айқындаудың заңдылығы туралы мәселелер талқыланған болатын.
«Инвестициялық салымдар кезінде агроөнеркәсіптік кешен субъектісі шеккен шығыстардың бір бөлігін өтеу жөніндегі субсидиялау қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрінің м.а. 2018 жылғы 23 шілдедегі №317 бұйрығына (бұдан әрі – Бұйрық) сәйкес «талап етілген техниканы сатып алу» №1.1 паспортында көрсетілген техниканы, машиналарды субсидиялау техника мен машиналар үлгілерінің, оларды өндірушілер мен дилерлердің тізбесіне сәйке жүзеге асырылады. Тізбені Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі қалыптастырады және ұсынады.
Осыған байланысты біз мыналарды атап өтеміз.
Бірінші. Бұйрықтың және басқа да нормативтік актілердің мәтінінде талап етілетін техника ұғымына түсініктеме жоқ, критерийлер анықталмаған және олардың қажеттілігі қалай анықталады. Сонымен қатар, сұраныс деген ұғым саладағы нарықтық сұраныспен анықталады. Неліктен мемлекеттік органдар бұл терминді қолданады деген сұрақ туындайды және мемлекеттік органдар сұранысты анықтай алады деп санайды.
Екінші. Құқықтық негіздердің болмауына қарамастан, бұйрықтың 12-тармағына сәйкес техникаға сұранысты ҚР ИИДМ айқындайды, дегенмен ол агроөнеркәсіптік кешенді субсидиялау мақсаттары үшін талап етілетін ауыл шаруашылығы техникасын айқындау/бекіту құзыретіне ие емес. Кеңесте мемлекеттік органдардың өкілдері мұны ИИДМ мен АШМ арасындағы уағдаластықпен түсіндірді. Бұл ретте АШМ өкілдері министрліктің аталған өкілеттікті ИИДМ-ге бекітуге құқықтық негіздері бар ма деген депутаттардың сұрағына жауап беру кезінде теріс жауап берді.
Үшінші. ИДМ мен ҰЭМ өкілдері отандық өндірушілерді қолдау қажеттілігі туралы ұстаным ұсынды, дегенмен субсидиялау олар үшін емес, фермерлерді қолдау үшін арналған.
Төртінші. Жиналыста тізім қалай құрылатыны туралы мәселе талқыланды. Бұйрықта критерийлер анықталмаған және олардың қажеттілігі қалай анықталады, сонымен қатар тізімді қалыптастыру әдістемесін анықтайтын басқа нормативтік акт жоқ. ҚР ИИДМ өкілдері нақты кім және қандай негізде осы тізбе жасалғандығы туралы жауап бере алмады.
Осы орайда ИИДМ-нің талап етілетін техниканың тізбесін айқындау өкілеттігі туралы ережені бұйрыққа енгізудің негізділігі мен заңдылығы туралы, сондай-ақ бұйрықта ауыл шаруашылығы техникасына сұранысты айқындау жөніндегі ашық және негізделген схема болмайтыны туралы мәселелерді қарастыру қажеттігі туындайды
Жоғарыдағының негізінде а.ж. 5 мамырына дейін аталған мәселелер бойынша өз ұстанымдарыңызды ұсынуды, сондай-ақ 12-тармақтың қолданыстағы редакциясын көздейтін бұйрық жобасынан өту кезінде министрліктер ұсынған қорытындыларды жіберуді сұраймыз.
Құрметпен, | Б. Нажметдинұлы |