Шымкент қаласының әкімі
Ғ.Сыздықбековқа
Құрметті Ғабит Әбдімәжитұлы!
ҚР Парламенті Мәжілісінің «AMANAT» партиясының фракциясының депутаты ретінде тамыз айындағы жұмыс сапары барысында Шымкент қаласындағы «Корпорация Сити-Строй» ЖШС-нің құрылыс алаңдарында екі 16 қабатты 180 пәтерлі және «Тұран» шағын ауданындағы төрт 12 қабатты 264 пәтерлі тұрғын үйдің құрылысын қарады.
23.02.2021 жылғы Мемлекеттік сатып алу конкурсының нәтижелері бойынша "Шымкент қаласының құрылыс басқармасы" ММ (бұдан әрі – Тапсырыс беруші) мен "Корпорация Сити-Строй" ЖШС (бұдан әрі – мердігер) арасында жұмыс істейтін жастар үшін сатып алу құқығынсыз жалға берілетін тұрғын үй салуға екі шарт жасалды. Пайдалануға беру мерзімі-2022 жылғы желтоқсан.
Сонымен қатар, 2023 жылдың қыркүйек айында 444 отбасы баспаналы бола алатын жоғарыда аталған үйлердің құрылысы аяқталған жоқ.
Мұндай жағдайдың қалай мүмкін болғанын түсіну үшін жағдайды зерделей отырып, Тапсырыс беруші Мердігердің тапсырылған іске немқұрайлы қарайтынын көрсете отырып, құрылыс нормаларының бұзылуын бірнеше рет анықтағанын,дегенмен мердігерге қатысты тиімді шаралар қабылданбаған.
2022 жылдың шілде айының соңында Құрылыс басқармасының басшысы Әбілсейіт Рабаев қала әкіміне 6 көпқабатты үйдің құрылысының аяқталуына қауіп төніп тұрғанын хабарлады. 2022 жылдың тамыз айының басында ол жұмыстан босатылып, оның орнына Мадияр Байымбетов келді. Оқиғалардың одан әрі дамуын зерделей отырып, мен бұл нысандардағы жағдайға қатысты Тапсырыс берушінің ұстанымы күрт өзгерді деген әсер алдым.
2022 жылғы 9 қыркүйегінде "Корпорация Сити-Строй" ЖШС-мен шартты бұзу және оны жосықсыз қызмет көрсетушілер тізіліміне енгізу туралы бұрын енгізілген талап бойынша сот талапкер (Тапсырыс беруші) мен жауапкер (мердігер) арасында бітімгершілік келісім жасасу туралы шешім қабылдады. Мемлекет мүддесі ескерілмегендіктен бітімгершілік келісімнің мәні өте күмәнді.
Екінші талап арыз - 4,5 млн. теңге тұрақсыздық айыбын өндіріп алу және мердігерді жосықсыз өнім беруші деп тану туралы - 2022 жылғы 21 қыркүйекте сот қараусыз қалдырды. Мұның себебі талапкердің сотқа келмеуі болды.
Үшінші талап арыз 2,5 млн теңгені өндіріп алу туралы, сондай-ақ бірінші талап арыз 2022 жылғы 9 қыркүйекте талапкер мен жауапкер арасындағы бітімгершілік келісімнің қорытындысымен аяқталды. 2,5 миллиард (шығын) талап қалай есептен шығарылғаны белгісіз болып қалады
Сотқа берілген төртінші талап арыз, екінші талап арызды мысалға ала отырып, талапкердің келмеуіне байланысты қараусыз қалдырылды.
Қысқа сот хроникасы Құрылыс басқармасы басшылығының мердігермен қасақана жүріп, оған заңсыз көмек көрсетіп, қолданыстағы заңнамаға қайшы келгенін көрсетеді. Әйтпесе, уақтылы салынып жатқан тұрғын үйлердің тағдыры сонда шешіліп жатқанын анық біле тұра, басқарма өкілдерінің екі рет сотқа келмеуін қалай түсіндіруге болады?!
Тек осы әрекеттерге сүйене отырып, Басқарманың мүдделерін білдіруге уәкілетті мемлекеттің мүдделерін қорғауға мүлдем алаңдамайды деп айтуға болады.
Тұрғын үй құрылысы төңірегіндегі оқиғалардың одан әрі дамуының барлық тізбегі мемлекеттік қызметшілердің өз лауазымдық міндеттерін орындауын елемеудің заңды қорытындысы болып табылады.
Өзіңіз бағалаңыз. Шымкент қаласының мамандандырылған ауданаралық экономикалық сотының 09.09.2022 жылғы ұйғарымына сәйкес құрылысты аяқтаудың жаңа кестесі жасалды. Егер Мердігер шарттық міндеттемелерді орындамаса және тұрғын үй құрылысын 2022 жылдың желтоқсан айының соңына дейін аяқтамаса, ұйғарым да жағдайды ескертеді. Мұндай жағдайда талапкердің шартты біржақты тәртіппен бұзуға, объектілерде уақтылы жұмысты ұйымдастыру үшін аванспен төленген 236,9 млн.теңгені өндіріп алуға және мердігерді Тізілімге қосуға құқығы бар.
Алайда, үйлер салынбаған және тапсырыс берушіге тапсырылмаған, бірақ келісім-шарттық міндеттемелер орындалмаған және сот шешімі болған жоқ. Тапсырыс беруші 2022 жылғы желтоқсанның соңында сот бекіткен кестені бұзғаны үшін келісімшартты бұзуға бастамашылық етуге міндетті деп болжау қисынды, бірақ бұл күні бүгінге дейін жасалмаған.
Оның үстіне, барлық мән-жайларды зерделеу барысында мен сот бекіткен құрылысты аяқтаудың жаңа мерзімінің аяқталуына екі ай қалғанда, 2022 жылдың қазан айында тапсырыс берушінің құрылыс алаңында қауіпсіздік техникасы нормаларының бұзылуы және өз міндеттеріне немқұрайлы қарау салдарынан ТЖ болғанын анықтадым: жас жігіт қаза тапты. Бірақ бұл оқиғаның өзі Тапсырыс берушінің елеулі тергеу жүргізіп, тапсырыс берушілермен шартты бұзу жөнінде шаралар қабылдауына себеп болған жоқ. Бір ғана факті компанияның түсініксіз қамқорлығын көрсетеді, ол барлық ойланатын және ойланбайтын бұзушылықтарға жол берді. Егер мердігерге қатысты дер кезінде шаралар қолданылса, онда қайғылы оқиға орын алмас еді. Жұмыс орнында адам өліміне жауапкершілік Құрылыс басқармасының басшылығына жүктеледі деп ойлаймын.
https://m.facebook.com/story.php?&&
Мемлекет мүдделеріне, шенеуніктердің лауазымдық өкілеттіктерін жол берілмейтін теріс пайдалануына орны толмас беделді және қаржылық зиян келтіру бар. Құрылыс басқармасы басшыларының салғырттығы мен немқұрайлылығына байланысты қала тұрғындары асыға күтетін тұрғын үйлер, пәтерлер уақытында аяқталмады және пайдалануға берілмеді деп санаймын.
Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, жоғарыда көрсетілген құрылыс объектілерін салуды және пайдалануға беруді кешіктірудің қалыптасқан жағдайын зерделеуді, жоғарыда көрсетілген бұзушылықтар фактілері расталған жағдайда прокурорлық ден қоюдың тиісті шараларын қабылдауды сұраймын.
Қарау нәтижелері және қабылданған шаралар туралы заңда белгіленген мерзімде хабардар етілсін.
Қосымша:
- Шымкент қаласының әкімі М.Айтеновке М.М. «Шымкент қаласының құрылыс бөлімі» қызметтік хат;
- Шымкент қаласының мамандандырылған ауданаралық экономикалық сотының 9.09.2022 ж. № 5265-22-00-2/1119 шешімі;
- Шымкент қаласының мамандандырылған ауданаралық экономикалық сотының 21.09.2022 ж. № 5265-22-00-2/1660 шешімі;
- Шымкент қаласының мамандандырылған ауданаралық экономикалық сотының 9.09.2022 ж. № 5265-22-00-2/2105 шешімі;
- Шымкент қаласының мамандандырылған ауданаралық экономикалық сотының 02.02.2023 ж. № 5265-22-00-2/2535 шешімі.
Құрметпен, Б.Нажметдинұлы