Савельева
Татьяна
Михайловна

Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісінің Қаржы және бюджет комитетінің Хатшысы

Депутатқа хат
МӘЖІЛІСТІҢ ЖАЛПЫ ОТЫРЫСЫ

Құрметті Ерұлан Кенжебекұлы!

Бірнеше жыл бойы кеден қызметінің ардагерлері мемлекеттік органдарға бірнеше рет жүгініп, санкцияланған митингілер өткізді, республикалық БАҚ-та еңбек сіңірген жылдары бойынша зейнетақымен қамсыздандыру құқығын беру мәселесін бірнеше рет көтерді.

Мемлекеттік органдардың, атап айтқанда қаржы, Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау, Ұлттық экономика, Әділет министрліктерінің және қаржы мониторингі және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттіктерінің ортақ пікірі бойынша кеден органдарының қызметкерлерінің еңбек сіңірген жылдары бойынша зейнетақы төлемдеріне құқығы жоқ.

Егер бұл пікір біртұтас және дәлелді болса, онда неге мәселе осы уақытқа дейін шешілмеген? Керісінше, Қазақстан Республикасы Парламентінің Мәжілісіне жүгінген азаматтар 1991 жылдан 2014 жылға дейін кеден органдарында қызмет еткен азаматтардың заңды құқықтарын кемсіту және қысым көрсету түрінде ел Конституциясын бұзу туралы мәселе қояды.

Кеден қызметі құрылған сәттен бастап заңнамаға кеден органдарының мәртебесіне қатысты бірнеше рет өзгерістер енгізілді.

Осылайша, Қазақстан Республикасының кеден органдарындағы қызмет 1999 жылдан бастап құқық қорғау, содан кейін 2003 жылдан бастап мемлекеттік қызметтің арнайы түрі және 2011 жылдан бастап мемлекеттік кірістер комитеті құрылғанға дейін 2014 жылы салық және кеден қызметтерін біріктіру жолымен құқық қорғау қызметі болып табылады.

Бұл ретте, кеден органдарының қызметкерлеріне еңбек сіңірген жылдары бойынша зейнетақы төлемдеріне құқық заң жүзінде берілмеген. Кеден органдарының лауазымды тұлғаларына зейнетақы төлемдерін тағайындау Қазақстан Республикасының зейнетақымен қамсыздандыру туралы заңнамасына сәйкес жасына қарай жүзеге асырылды.

Құқық қорғау қызметі туралы қолданыстағы заңда зейнетақымен қамсыздандыру бөлігінде кеден органдарының қызметкерлеріне қолданылмайтыны да айқындалған (Заңның 84-бабы

"Құқық қорғау қызметі туралы").

Сонымен қатар, азаматтардың өтініштеріне екі фактор себеп болып отыр:

біріншіден, Президенттің Жарлығы қабылданған 1991 жылдан 1995 жылға дейінгі қызмет кезеңі заң күші бар шешілмеген күйінде қалды;

екіншіден, 2020 жылы Экономикалық тергеу қызметіне ауысқан кеден органдары қызметкерлерінің жекелеген бөлігі үшін мәселе әскери қызметшілерге, арнаулы мемлекеттік және құқық қорғау органдарының, мемлекеттік фельдъегерлік қызметтің қызметкерлеріне, сондай-ақ әскери немесе арнаулы атақтарға, сыныптық шендерге ие болу және алып жүру құқықтары бар адамдарға еңбек сіңірген жылдарын есептеу қағидаларына түзетулер енгізу жолымен шешілді нысанды киім 2014 жылы Үкімет бекіткен 2012 жылғы 1 қаңтардан бастап жойылды.

Жоғарыда айтылғандарды ескере отырып, қоғамда мемлекеттік билікке сенімсіздік сезімін болдырмау, мемлекеттік органдардың жұмысында ашықтық пен объективтілікті қамтамасыз ету үшін Қазақстан Республикасы Бас прокуратурасы өкілдерінің қатысуымен Үкімет деңгейінде өтініш берушілер көтерген проблемаларды талқылауды жүргізу қажет деп санаймыз.

Осы талқылау кезінде азаматтардың конституциялық құқықтарын бұзу мәселесі түпкілікті алынып тасталуға және қажет болған жағдайда реттеу тетіктері әзірленуге тиіс.

Талқылау қорытындысы бойынша белгіленген тәртіппен хабарлауды сұраймыз.

Құрметпен, «АMANAT» фракциясының депутаттары:

Т. Савельева

М. Такиев

Б. Бейсенғалиев

М. Башимов

Е. Смышляева

Д. Колода

Д. Исабеков