Президент Үкіметке бюджет және салық саясатының тиімділігін арттыру жөнінде өте дұрыс міндет қойды. Бұл нені білдіреді?! Қарапайым түрде әр отбасы өз бюджетін есептеуі керек. Отбасы бюджеті қанша екенін есептеп көрейікші. Шығыс кіріске сәйкес келуі керек, егер ол асып кетсе-бұл қазірдің өзінде несие. Қарыздар, мазасыз түндер, армандар, адам енді ештеңе туралы ойламайды қарызды қалай қайтаруға болады деп соны ғана ойлайды. Меніңше, кейде елдің бұрынғы басшылығы өз елінің халқын қарызға қалай итермелеу керектігін иезуиттік инстинктпен ойластырған сияқты. Үкімет Ұлттық қордан көмек көрсетуге қуанышты болған банктер, пайыздарды төмендету туралы айтпағанда, тіпті салықтар да дұрыс төлемейді. Біз бұл банктердің кімге тиесілігін жақсы білеміз. Бүгінгі таңда өзекті мәселе дебетті несиемен қалай азайтуға болады! Аудандарды, облыстарды басқаратын біздің жас буынымыз, өкінішке орай, мемлекеттік субсидияларға артықшылықтарға үйренеді. Біздің елімізде қанша аймақ субсидияланғанын көрейік? Тек үш бағыт донор болып табылады. Шығыс Қазақстан облысы дотацияда қалай отыра алады? "Қазмырыш ", "Титан-магний комбинаты", "Үлбі металлургия зауыты" сияқты ірі кәсіпорындары бар. Мен титан, атом реакторларына арналған уран таблеткаларын, мырыш, қорғасын және соңында алтын мен күмісті дотациялау арқылы түсіндіремін. Сондықтан керісінше, бәрін өте ақылды ойластырған. Кімге тиімді екенін ойлаңыз, әрқашан осы сұрақтан шығу керек. Ал аудандар, мысалы, халықпен кездесулерде, осы аудан әкімінен бюджеттің атқарылуы қандай, қанша салық түсетіні туралы сұраймын. Сіз таң қаласыз, мемлекет 90% субсидиялауға бар аудандар. Тек 10% - ы ғана мемлекеттік қызметшілердің жалақысынан алатын табыс салығы бойынша негізгі төлемді өздері орындайды. Қарапайым математика: мысалы, аудан бюджеті төрт миллиард, төрт жүз миллионның он пайызы және оның үш жүз миллионы табыс салығы, бүкіл аудан жүз миллион жинайды, міне, әкімнің жұмысының нәтижесі. Яғни, жаңа кәсіпорындар, қайта өңдеу, өндіріс орындары, жұмыс орындарын ұлғайту жоқ. Міне, осыдан урбанистика проблемалары туындайды, Жұмыс жоқ, адамдар қалаларға ұмтылады, сондықтан тұрғын үйге кезек, инфрақұрылымның жетіспеушілігі. Нәтижесінде біз қарызға өмір сүреміз! Міне, бүгін біздің Президентосы туралы бізге жеткізгісі келді және бұл өте дұрыс! Мен Президенттің біздің өңірге қатысты тапсырмаларының жиырма бірінші ұстанымына тоқталамын. Президент еліміздің көлік-логистикалық әлеуетінің артқанын атап өтті. Қазақстанның толыққанды көліктік-логистикалық және транзиттік хабқа айналуы және бұл Үкіметтің алдында тұрған стратегиялық міндет. Іске асыру үшін көлік министрлігі құрылды. Біздің өңіріміз бойынша Кеңес Одағы кезінде Ертіс өзені арқылы он миллион тоннаға дейін түрлі жүк тасымалданған. Бұл біздің аймақ үшін нені білдіреді? Бұл өзен пароходтарын қалпына келтіру. Ертіс реті бойынша ҚХР-дан Ресей Федерациясына дейінгі қысқа және арзан жолды қалпына келтіру. Бұл нені білдіреді?! Тауарлардың арзан өзіндік құны, бүкіл Сібір аймағын, Солтүстік Мұзды мұхитқа дейін, Обскаға дейін. Біздің экономикамыздың қиыншылығы - тауарлардың қымбаттығы. ҚХР-дан тауар әкелуді елестетіп көріңізші, кемелер әлемнің жартысын, Солтүстік Мұзды мұхит арқылы өтеді. Мұндай тауарлардың өзіндік құны қандай? Егер біз Бұқтырма, Өскемен, Жаңа Шүлбі ГЭС - шлюздерді жөндеп, ретке келтіретін болсақ, Ертіс өзенінің кеме жүретін фарватын тазалаймыз. Үш мың тоннаға дейінгі кемелерді салуға тапсырыс берейік. "Тұғыл" кентіне дейін ұзындығы 180 километр болатын кезекті темір жол салу және айлақты қалпына келтіру. Бұл-мемлекетімізге қосымша табыс, жұмыспен қамтамасыз ету, Шығыс Қазақстан, Абай, Павлодар облыстарының экономикасында жандандыру және т. б. Мен Президенттің тапсырмасын осылай түсінемін және мұндай сәттер өте көп. Біз оны пайдалануымыз керек!!! Біз көршілермен бейбіт өмір сүріп, сауда жасауымыз керек!!!
Ұ. Тұмашинов